22‏/02‏/2008

ياااااارب


والله تعبت وتعبت اوووووووى كمان
حاسه انى بنهار بدمر بدون اى سبب
كل ده ليه لانى فى حالى مش ليا دعوه بحد
ليه الناس يعتقدوا انى مثلا بتكبرعليهم لو مش افتكروا كده مش يكونوا ناس اصلا
بس للاسف ياريتهم افتكروا كده وبس لا لازم الغيره والحقد يلعبوا دورهم
ودمروا اى حد.
طيب انا ذنبى ايه
حياتى تتدمر ليه
انا والله بحب كل الناس والله والله قلبى صافى مش فيه اى مشاعر وحشه لحد مهما كان
طيب ليه الناس تعمل فيا كده
بتقتل قلبى اللى لسه طفل رضيع ليه
بتعذبنى ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
هيستفادوا ايه ياتره لما يعملوا كده هيخلونى مثلا احبهم بالعكس
انا عمرى ما كرهت حد بس الناس اللى عملت فيا كده عرفونى معنى الكره ايه دلوقتى
لانه بجد بدوا فى اول خطوه فى تدمير حياتى
اصعب احساس لما مش تلحق تفرح . لا مش تفرح كمان لا انك حتى مش تلحق تحس انك عادى بعيد عن الحزن
لما والله تحس ان قلبك من كتر الحزن تعبان عضويا مش نفسيا بس
انك لو قعدت لحظه واحده بس مع نفسك تبكى بدل الدموع دم
احساس رهيب والظلم فظيع
وانا بين الاتنين
وكل ذنبى انى بحب كل الناس ومش بعرف يعنى ايه
نفاق او خبث ولانى بتكسف من الناس اللى مش اعرفهم فعشان كده مش بتعامل معاهم
بس والله هما لو كانوا جم ليا كنت هحسسهم قد ايه انا قلبى بيحب كل الناس
بس هما اتبعوا الطريقه الغلط دمروا حياتى
وكمان يعتبروا دمروا املهم انى احبهم او حتى مش اكون بكرهم
عارفه انى كيئبه وحزينه وهقرفكم معايا بس كنت هموت بجد لو مش حتى كتبت الكلمتين دول
لانى لو كنت رحت قولت لواحده صاحبتى مش كانت هترحينى بل كانت هتفضل تسالنى هما مين ونخرج عن احساسى وتعب
المهم بجد ربنا ينتقم ليا من كل انسان ظلمنى
وحسبــــــــــــــــــــــــــــــى الله ونعم الوكيل
نــــــــــــــــور القلب

8 التعليقات:

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بجد حاجه حلوة انك تطلعتى الى جواكى بالكتابة بس هو اكيد بأختصار شديد بس اهى خطوة كويسة تخفف عنك شوية

بـس حاولى ياايمى متخسريش حد وف نفس الوقت تريحيهم ويريحوكى وطالما بيحبوكى هيتمنوا راحتك

بس كده لانى مش عارفه اقول تانى غير

" ربنا معاكى ويهديلك نفسك والناس "

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

أولا: كويس جدا ان حضرتك كتبتى الكلام ده عشان ترتاحى.

ثانياً: أنا حد مااعرفش حضرتك لكن بحترمك جدا سواء فى كتاباتك هنا او فى منتدى نور الهدى واكيد فى ناس تانيه كتير كده , يبقى ليه تقولى "ليه الناس يعتقدوا انى مثلا بتكبرعليهم لو مش افتكروا كده مش يكونوا ناس اصلا" خلى عندك أمل ان فى ناس كتيره حلوه وناس قليله بس هم اللى وحشين.

انا طبعا مش هاتكلم فى صلب الموضوع لان حضرتك ماوضحتيش بس انا هاتكلم شويه مع نفسى .

-ليه ماتقوليش ان الناس بتحترمك أكتر لما تعرف انك بتخجلى من التعرف على الناس؟؟؟؟؟؟؟؟

- ليه ماتقفيش جمب نفسك وتتداركى الموقف الصعب بدل ماانتى بتتحطمى قدام نفسك كده ومش عارفه تعملى ايه؟ خليكى اقوى وحطى فى دماغك ان قلبك جامد وحديد ويقدر يعدى من اى موقف مهما كان صعب.

ياريت حضرتك تروقى كده ونشوف الرساله الجايه منك تكون موضوع ترفيهى كده وتكونى بخير وبأفضل حال ان شاء الله.
مفهوووووووووووووووم؟؟؟؟؟؟ ايه الناس الى مابتسمعش الكلام دى (; >> طبعا بهزر .

انا اول مره الك كتير كده بس انا اتضايقت لما لقيت حضرتك متوتره كده.

وبعتذر على التدخل.

فى رعاية الله

غير معرف يقول...

السلام عليكم
ازيك ياايمى؟
بصى انا اولا هقول رأيي فيكى وبصراحة ... انا اولا مااتعاملتش معاكى معاملة شخصية أووى. بس انا بجد بحس انك مش بتدخلى فى اللى ملكيش فيه بجد .. حتى لو عرفتى حاجة صدفة مش بتلكى فيها .
المهم مش هخرج عن الموضوع .. بس انتى ليه صحيح تقولى كده؟؟
انا عشان معرفش تفاصيل .. بس انا بقولك نصيحة .. الناس الل بتدمر حياة الواحد كتيييييير الأيام دى ومتعرفيش ليه والله .. واللى يغيظ انك متكونيش بتتعاملى معاهم اصلا .

والحل بقى ... انك متقوليش غيلا حسبى الله ونعم الوكيـــــــــل فى دى ناس ..
عشان فعلا مهما عملتى ايييييييه برضو خلاص اللى فيه داء مش هيبطله ..

وحاولى تفرفشى كده بقى وخليكى مع اصحابك اللى بيحبوكى .. وسيبك من كلام الناس ال ..يلا بقى معلش طولت عليكى ..

سلااااام

غير معرف يقول...

ميرسى خالص يا ايمى على ردك
وبجد انا بحاول لانى اصلا فى حالى ومش ليا دعوه بحد غير اصدقائى
وطبعا فى الجامعه مع اصحابى اللى بحبهم كلهم
وبجد ممكن يكونوا هما اللى بيخرجونى شويه من اللى بكون فيه
يعنى اكيد عمرى ما هبعد عن اهلى واصحابى مهما حصل
انما اللى اذونى دول انا اصلا مش اعرفهم
ولا عاوزه اعرفهم
منهم لله وبس
وحسبى الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

ميرسى ياباشمهندس على ردك (اكيد باشمهندس بدل من على منتدى نور الهدى)
وبجد انا فعلا بكتب الكلام ده عشان ارتاح
هو المفروض اى انسان يحترم شخصيه الانسان الاخر ومبادئه
انما الدول مش بشر اصلا
دول ناس الحقد مليهم
لازم الكل يبقه زيهم وحشين والا يموتوا
فلازم يدمروا اى حد حواليهم عشان يكون زيهم
بس انا الحمد لله بجد
هفضل زى ما انا وعمر ما حاجه هتاثر فيا
وكل ده اكيد هيكون بفضل ربنا وبعد كده امى
اللى مربيانى على مبادىء معينه عمرى ما هتخلها عنها
انما كلامى هنا مجرد فضفضه مش اكتر لانى لو سكت
ممكن فعلا اضعف فحاولت افضفض عشان اقوى زياده
ميرسى تانى على مرورك الكريم
وربنا يسهل انا والله نفسى انزل موضوع يفرح
بس غصب عنى ادعوا بس مودى يتغير
وهتلاقوا احمد حلمى معاكم

غير معرف يقول...

ميرسى على مرورك يا حبى
وبجد اعتز برايك ده
وانتى طبعا من الشخصيات اللذيذه اللى قابلتها
وعلى رايك
الناس اللى بتحب تتدمر كتير
وبيختاروا ناس مش ليهم دعوه بحد ويتشطروا عليهم
طيب ما تروح للى زيكم لا ازى لازم يخلوا كل البشر زيهم
حسبى الله ونعم الوكيل
بس محتاجه دعواتكم بالله عليكم

غير معرف يقول...

بصى ياايمى بالنسبه لحكاية هما ليه بيعملوا كده فزى متقال ممكن يكونوا متغاظيين انك مش بتكلميهم او مش مهتمه بيهم
وعايزين يلفتوا نظرك باى طريقه حتى لو هتتقلب بالعكس
ثانيا انتى ليه تكونى فى الحالة دى عشان ناس متستاهلش انك تفكرى فيهم اصلا
طالما انتى واثقه فى نفسك كويس مهيمكيش كلام اى حد لان فى ناس عندها الكلام هواية
وبتتكلم عالكويس والوحش
انا مش هاقدر اتكلم فى حاجه اكتر من كده بس كان لازم افكرك بكلامى اللى قولتهولك فى الجامعه
متشغليش نفسك بحد ميستحقش انك تفكرى فيه يلا كفاية عليكى كده وعايزاكى تنسى الموضوع ده خالص وقولى بس حسبى الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

بجد موضوع جميل اووووى ياايمى
واسهل الطرق الى ان تطلعى اللى جواكى يبقى بالكتابه