19‏/02‏/2008

فضفضه



فضفضه
احساس غريب وصعب جدا
انك تكون مش عارف نفسك
مش عارف ياتره انت سعيد ولا حزين ولا حتى عادى
كل اللى انت حاسه حاجه واحده بس (الضياع)
مع ان مفيش حاجه فى حياتك وحشه
حتى لو جيت تقارن حياتك بغيرك هتلاقى نفسك فى نعمه
المهم لما تحاول بقه تمثل على الناس انك سعيد وفى قمه السعاده
ولما تقعد مع نفسك تحس بقمه الحزن والالم
لما بجد دموعك تخونك وتنزل وانت مش عاوزها تنزل بجد
بس بتخونك حتى الدموع بتخونك فما بالك البشر
احساس غريب لما تحس انك محتاج لخيط رفيع تتعلق فيه ويخرجك من الوهم والحزن اللى انت فيه
بس مش لاقيه
ولما بقه الناس حتى اقرب الناس ليك يفتكروا انك اللى عاوز كده
ومش عاوزه تتطلع نفسك من اللى انت فيه
بالعقل كده فى انسان عاقل يحب العذاب اكيد لالالالالالا طبعا
بس تعمل ايه فى عقل البشر اللى دايما يبرر حاجات مش ليها مبرر اصلا
فى النهايه هتكون انسان بلا هدف وكل حياتك قناع تمثيل على كل البشر
حتى اهلك اولا خوف عليهم احسن يزعلوا عليك وثانيا لانك اصلا وصلت لدرجه عدم القدره على الكلام
ولا حتى التعبير غير لنفسك بس وبدموعك
يعنى ابتسامه وضحكه وهزار مع الكل وانت من جوه ضااااااااااااااااااايع
و لما تكره حاجات كتير اوووووووى كنت بتحبها و لما تخاف من حاجات كتير جدا
من غير داعى لمجرد حصل موقف فيها ضايقك شويه وبيحصل للكل
يعنى بمعنى اصح اعتزلت الحياه وانت لسه عايش
(ضيااااااااااع)

يلا فضفضه طويله شويه
نــــــــــــــــــــــــــور القلب

5 التعليقات:

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

الكلام جميل جدا ولمسنى وحاسس انه بيوصفنى كتير مع بعض الاختلافات.

بس الفرق انى شايف الحل لمشكلتى فين!!!!!

أيون شايف الحل لكن انا اللى مش عاوز أمشى وأوصله . حاسس انى وصلت لدرجه من السلبيه خلتنى بقيت راضى بالواقع ومش متخيل انه لما يتغير هابقى ازاى؟!!
هابقى زى ماكنت الأول ولا هابقى زى العطشان اللى واقف فى وسط المايه ومش عارف يشرب.

-------------
ولا حتى التعبير غير لنفسك بس وبدموعك
-------------

حتى ده كمان حضرتك معتش موجود . سلبيه بقى نعمل ايه.
ياريت حضرتك تلحقى نفسك بدل ماتلاقى انك وصلتى لدرجة انك تشوفى طوق النجاه بس انتى حابه تعيشى حياة الخطر .

وربنا معاكى ومع الجميع .

غير معرف يقول...

امممممم .. مش عارفة اقولك ايه ياايمى
ساعات ... ساعات ايه !! دا كتير جدا انا بحس كده وطبعا مفيش قدامى غير الدموع والوحدة بس بحاول مستسلمش


انتى كمان حاولى متستسلميش اتحركى .. اشغلى وقتك .. وربنا معاكى يااارب ومعايا ومع الناس كلها ياااااااااارب


شكراا
ايمى

غير معرف يقول...

اولا ميرسى على رد حضرتك
بس انا والله بحاول وبحاول انى اخرج
بس اللى لحظته انها فعلا مرحله الكل لازم يمر بيها
مفيش مره قولت اى تعبير عن حزن جوايا غير لاقت كذا حد زى حضرتك كده
يقولى انتى قولتى اللى جوايا
يعنى اكتشفت ان الكل كده
كان ممكن استسلم لو حسيت انى لوحدى وده عيب فيا
بس لما لاقيت ان دى مرحله لازم نمر بيها
صممت انى اعديها واعيش حياتى تانى واحسن من الاول
بس بحاول وياااااااارب اخرج بقه
انا مش كنت كده ده انا كنت بنوته زى الورد ههههههههه بهزر
ميرسى على مرور حضرتك

غير معرف يقول...

ميرسى خالص يا حبى على ردك
انا والله بحاول مش بتشوفينى فى الجامعه مش ببطل ضحك معاكم كلكم وبحاول اخرج
المشكله بتيجى لو قعدت لحظه مع نفسى
عارفه لو سرحت دقيقه كده وانا معاكم فى الجامعه انتى اكيد عارفه عشان بتشوفى دموعى بتنزل لوحدها
على العموم ربنا مع الجميع
بس فى نصيحه بنت خالى قالته ليا اموت واعمل بيها
قالتلى بلاش دموعك تنزل على حاجات تفه كده بكره هتحتجيها ومش هتلاقيها
(حافظى على دموعك ومشاعرك من الحزن)
على رايها بجد ياريت لان كل اللى احنا فيه دلوقتى تفاهه وانا عارفه بس نقول ايه
عقلى عقل طفله باين

غير معرف يقول...

the 1 thing i'll say that really i'm here any time u just need 1 2 talk or even 2 complain ya nour ya 7abeeby ...w really really ...sometimes i'm 1 of those ppl u talked about but really like u said....we r worried about u sureee....any way ...i didn't read the rest of comments but i just wanted 2 say that .....hope u understand me well ...;):D