21‏/05‏/2008

احببت الحزن !!!!



احببت الحزن!!

نعم...احببته!!

فقد اصبح جزء من كياني اداعبه احياناً واغضب منه تارةً ولكن ..

مهما غضبت منه يبقى في ذاتي ..لا يفارقني ابداً اعتدت عليه ..واعتاد عليَ اصبحت استنكر غيابهُ!! ...

لكن لا يهم!! فقد تعودت على الظلم!!

وقد اخذت جرعة مضادة عنه!!..لم يعد يهمني شيء!! قد تقولون انني فقدت الاحساس والمشاعر!!

ربما!! نعم ..ربما!!

لكن بعُرفِكُم!! لم ابحث عن الحزن لم احبه يوماً هو من بحث عني هو من عشقني لكن..!!.

.لن ألومه ابداً!! لانني استسلمت له! تركت نفسي له!

لم اُقاوم تياره لم اكن قوي نعم لم اكن قوي!! لست معدوم الاحاسيس والمشاعر كما تظنون!!

لا...لا...لايمكن!! فمن يخط الهمسات ..ومن يعشق القلم..ويحتضن الورق..ويهمس للقمر مستحيل ان يتجرد من احاسيسه ومشاعره!! لكن..!!..لكن..!! واقولها بكل صدق وأمانة انني احاول دائما كتم انفاس تلك الأحاسيس!! واسكات تلك المشاعر!!

لانني ..

لا اريد ان انثر الحزن في القلوب الصافية..الطاهرة..السعيدة!!

سأدعها تهيم في سعادتها ..وهنائها ..

لن اسمح للحزن ان يدخل تلك القلوب!!

يكفي ما بي!! يكفي مابي!! يكفي ما بي!!

يكفي ما بي!! يكفي مابي!! يكفي ما بي!!
نـــــــــور القلب

13 التعليقات:

غير معرف يقول...

أعمل فيكى ايه يابت انتى ...
انا مش قلت لك .. بلاش .. موضوع الحزن دا ...قولى لى اعمل فيكى ايه ..

بس بغض النظر ..عن كدا ... الموضوع حلو ..
ويارب كلنا نكره الحزن ... ونسمح له يبعد عننا ... وياريت ممايجيش تانى ...
يعنى ...
سلااااااامز ...يافندم ...

Nada يقول...

من منا لم يعرف الحزن طريق قلبه ؟
من منا بلا جرح كامنا فى طيات نفسه؟
تقولين انك لن تسمحى للحزن بان يعرف طريق القلوب السعيدة !!!!!! بالله عليك الازال هناك شىء اسمه سعادة عزيزتى هذه الكلمة اختفت من معجمنا اللغوى منذ زمن مثلها مثلما اختفت البراءة وطهارة النفس وعلوها عن الرذائل ,لقد انعكست القيم والمبادىء اصبح الان خيانة وكذب وخداع وغش ..لكن رغم كل هذا هناك واحد فقط هو من يستطيع ان يكشف عنك هذا الحزن ويحوله الى سعادة ,واحد فقط ينتظر ان تتقربى اليه ,عندما تتقربى اليه وتنهمر دموعك عند سجودك امامه سوف ينكشف عنك كل مابك من حزن ,انه الله كاشف الضر وفارج الهم والغم..

غير معرف يقول...

لا وامبارح لما شفتك مش فى المود بتاعك ... واسالك تقوليلى موضوع كدة ومش حاطاه فى دماغك

الصراحة واضج ..واضح جدا واضح اوى

بصى ياايمان الحزن ده بقى روتين فى حياتنا لو مااخدتيش عليه وتخليه على هامش حياتك حياتك هاتبقى ببساطة جحيم مطلق ^_^

نصيحة ماتديش اى موقف او اى حاجة الفرصة انها تالمك للدرجة اللى انا شفتها عليكى امبارح دى ..... وخصوصا ان ده وقت امتحانات والحكاية مش ناقصة


اه اسلوبك عاجبنى ياندى ^_*

غير معرف يقول...

مش رادة عليكى.......
:| بالله عليكى بلاش كدا
احنا لو من دلوقتى فكرنا فى الحزن وقلنا انه بيجرى ورانا
امال كمان شوية حنعمل اية؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
مش عايزة اطول يا مانجا:d
(خليها عصير بقى) وانين موز بالشوكلاتة

غير معرف يقول...

ميمى
ميرسى يا حبى كل ردك
وتعملى ايه فى واحده دماغها عاوزه الكسر
بس والله كويس ده اول موضوع حزن من فتره كبيره اوى تفاريح مش اكتر

_________________________
نودى
كلامك مؤلم اوووووووى يا نودى
يا بنتى اوك انا نزلت موضوع حزن
بس متاكده ان الدنيا بخير
وبجد فى سعاده وحزن بس الفرق ان الدنيا مش دايما كده ولا دايما كده
والمطلوب مننا نعيش مع الاتنين مش اكتر
ونقدر نعدى فترات الحزن دى
بس الدنيا مش وحشه اوووووووى زى ما انتى شايفها كده
كلمه لغايه دلوقتى نفس اعرف علاقتها ايه بالموقف بس هقولها
بصى لنص الكوبايه المليان

______________________
حبى مش هقول اسمك عشان مش تزحلى
والله يا بنتى الموضوع فعلا مش ف دماغى
انا بس كنت مخنوقه من عند ربنا والله
والامتحان لما اكون داخله مضايقه بلبخ الدنيا جوه عشان كده طلعت مخنوقه
وانا بدل عيط خلاص ارتحت بجد
يعنى مفيش موضوع ازعل عليه ولا حاجه
كل الحكايه حبه خنقه اللى بيجوا للناس ومشه زى الانفلونزه كده
____________________________
يا برنسيسه يا برنسيسه
انتم كلم عليا ولا ايه (ده عمى شفيق فى المسرحيه)
يا جماعه والله عادى
طيب اقولكم على حاجه اانا النهارده
اسعد واحده فى الدنيا بجد فرحانه جدا
شوفت اغلى انسان على قلبى
بجد فرححانه عشان بس تعرفوا انى مش بحب الحزن
بس الكلمات دى كنت هموت لو مش نزلتها امبارح
والحمد لله نزلتها وانا دلوقتى مية فل وعشره
فله بابا شمعه منوره
عادى خالص

وبدل تؤام روحى جه خلاص ان شاء الله وداع للحزن
وبجد ميرسى على مروركم
وياجماعه ولا تزعلوا افوق بس واقعد شويه مع اخويه واذاكر كلمتين بقه
وهتلاقونى منزله موضوع تموت من الضحك فيه
يلا طولت بغباء
سلامانجه

غير معرف يقول...

aywa ya emy el7ozn mawgood fy 7yatna w 3ayesh m3ana .bs leh ana astana l 7ad ma ysba7 goz2 menny leh astaslem leah ma a7awel atala3 nafsy menno 3ashan a2dar akamel 7yaty w a3esh s3eeda w beltaly as3ed elly 7walya :D
w 3moman heya dy emy elly 3refnaha w et3awdna 3aleeha :)
ah ya emy 7amdelah 3al salama l m7mood w 3o2bal ekramy isa :D :D

Nada يقول...

مين محمود ومين اكرامى ومين توأم روحك ياايمى ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

بت يا دودو
عرفتونى من انهى اتجاه قصدك ايه يا بنتى
الحقى نفسك وبينى قصدك قبل ما اجيلك واشكى لاحمد منك
لا بجد انتى قصدك انى حزينه دايما ولا بدات اتغلب على حزنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
بس فعلا يا جماعه
انا بعترف كنت الاول عبيطه
حبيت دور الحزن فعشته مش اكتر
انما دلوقتى ايمان جديده بتحب الحياه اوى
نفسها تكون سعيده وتسعد اللى حواليها
وبجد انا فعلا معدتش بنزل مواضيع حزن من زمان
وقولنا ده جه فلته تفاريح مش اكتر
وقولت سببه ايه
وانا دلوقتى اسعد انسانه فى الدنيا
وميرسى يا دودو على مرورك
سلامانجه

غير معرف يقول...

هههههههههههههههههه
عاوزه انام بقه كل شويه هرد
محمود واكرامى اخواتى يا حبى وفى كمان واحد اسمه احمد
وتؤام روحى اكيد محمود والحمد لله جه من السفر النهارده
واحمد جه اجازه من الجيش
عبقال اكرامى يا نودى هو كمان بجد الواحد وقتها مش هيكون محتاج حاجه
سلام يا قمر

غير معرف يقول...

الحمد لله انك بقيتى احسن دلوقتى ^_^

غير معرف يقول...

ya emy ya emy ya bet ya emy .... taramrarararara :D:D
look , 2 b honest ana mesh kont harod coz enty 3arfany tab3an .... el 7ozn da 3adewy aslan w mab2ash fy makan hwa feeh abdan :S.... simply i hate it soooo much .....bs ana radeet men el gomla elly bgd fara7etny dy "بس فعلا يا جماعه
انا بعترف كنت الاول عبيطه
حبيت دور الحزن فعشته مش اكتر
انما دلوقتى ايمان جديده بتحب الحياه اوى
نفسها تكون سعيده وتسعد اللى حواليها
وبجد انا فعلا معدتش بنزل مواضيع حزن من زمان"...
really hope kalamek da ykoon fy ma7alo ...coz bgd enty 3asal mooot w enty mesh 7azeena ....w a2olek 3ala ser bs ew3y t2oleeh le nafsek .... bteb2y 3'elsa mooot w enty 7azeena ....ya5555 :D:D

feeh 7aga tanya b2a ...gomlet "وقولنا ده جه فلته تفاريح مش اكتر"
merci gdn monsieur emy :D.... tafaree7 !!!! ...ah sa7 maho e7na nas far7aneen b2a tool el wa2t ...l2 l2 lazem ne7zan shwaya ....da 7ata nezha2 men el far7 ya shee5a :P:P:P:D:D:D

i'm just kidding ...really hope u'll b happy 4ever ya emy .....w ya rab ya rab ya rab ...eb3ed 3anha ay 7ozn ya rab ....;)

غير معرف يقول...

حبيبت هارتى
رورو
اولا انا والله اخر واحده كنت اتوقع انها ترد على الموضوع ده انتى طبعا غير الناس تانيه
المهم بجد اولا ميرسى على ردك
ثانيا بجد يا رورو انا بدات تدرجيا اكون ازيك
بقيت بكره الحزن والله
الواحد مش ناقص يعنى هم وغم
وياااااااااااااااارب كلنا نفضل عايشن فى سعاده طبعا مش عطول لان ده مستحيل
بس نعيش زى خلق الله
على فكره مش انتى لوحدك اللى قولتى ليا انى شكلى وحش وانا حزينه
دايما دودو كل ما تشوفنى تقولى شكلك حلو اوووووى وانتى بتضحكى وبيكون وحش وانتى حزينه
خلاص يا حبى هفضل اضحك على طول بدل شكلى بيكون حلو هو حد طايل
ميرسى يا رورتى تانى على ردك
سلامانجه

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.