16‏/03‏/2009

بجد كده كتيييير اوى

اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ثانيا هسال سؤال واحد
هل قبل كده اتهانت وقعدت ساكت ومتكلمتش؟؟؟؟؟
مش عشان انت مش قادر لا عشان بتهايلى انت اكبر من انك تتكلم
الكل لسه مش عارف انا بتكلم عن ايه
انا بتكلم عن الاقسام
(IS&IT&CS)
لييييييييييييييييه العباقره واللى مفيش زيهم هما سى اس
والصفوه وولاد الدكاتره هما اى تى
وممكن نقول الخدم او عامه الشعب اللى يتميزوا بالغباء هما اى اس
بجد نفسى اعرف الكلام ده مبنى على اى اساس
محضرتش فى مكان سواء محاضره قاعده مع اصحابى منتدى بلوجات كل مكان
نازلين شتيمه فى اى اس
اولا قبل ما اكمل كلامى انا اصلا كنت اى تى
والحمد لله تقديرى السنتين ونص دول جيد جدا (دى يعنى عشان اى تى)
يعنى مش هتقولوا عشان معرفتيش تتدخلى غيره فبدافعى عنه لا
بس بجد بستغرب ليه اى اس بيتقال عليه كده
فى الترم اللى فات قالوا قسم الروقان
اوك مكنش فيه ضغط جامد بس
سى اس هما كمان كان عندهم ماده للدكتور مأمون
واى تى الحمد لله كانوا بيوزعه عليهم امتيازات بالهبل
والترم ده الحمد لله كلنا زى بعض ونفس الضغط يبقه ليه الشتيمه
حاجه كمان
انا بتهايلى فى اى اس ناس كويسه جدا مش هقول طلابه
هقولكم احسن ناس فى الكليه طالعين من اى اس
وبيوصلوا المعلومه ووشهم بيضحك لوحده وكل حاجه من وجهة نظرى حلوه فيهم
باشمهندسه سما
الباشمهندس سمير
وغيرهم وغيرهم
بس دول اللى جربتهم
يبقه ليه اى اس وحش
يعنى لما الكل يدخل سى اس واى تى عشان القسم النكره التانى ده وحش يبقه ليه الكليه حطته عندنا ما كانت تشيله
عارفين بتفكرونى بايه
بكليات القمه
الطب
هندسه
صيدله
والباقى يبقه انتى متعلمتش
نفسى الناس تغير ثقافتها شويه بجد
وتحاول تحترم شعور غيرها
محدش عارف كل واحد دخل القسم ده ليه
فى ناس دخلت لانه عندها القدره على التحليل والكلام والحاجات دى
وناس لان الحظ مش حالفهم مثلا وجابوا مجموع اى تى
(على فكره فى ناس كتير كويسين جدا بس تقديراتهم وحشه)
وفى ناس زى حالتى
اولا مش بحب البرمجه او حاسه نفسى مش فيها
وثانيا لظروف خاصه هنا فى البيت لا تتناسب الا مع اى اس
بالنسبه بقه لاى تى
ناس دخلت حبا فى القسم
وفى ناس لمجرد انها دخلت قسم جديد قسم الصفوه
وبتوع سى اس نفس الحكايه
وبعضهم ناس دخله عشان يتقال عليهم عباقره وهما مش عارفين الموس من الكيبورد
واكيد هيبانوا فى اخر السنه
يبقه ليه مش نسيب كل واحد مع نفسه
ومش نقارن مين احسن من مين كل واحد حلو فى منطقته
يبقه ياريت كل واحد يحاول يحترم شعور الاخر
ولو حد عنده راى تانى غيرى او شاف انى قولت حاجه مش موجوده فى الواقع لو تعديت حدودى يتفضل يقول
بجد فى كلام وكلام وشحنه غضب نفسها تتطلع على قد ما اقدر كتماها
فى النهايه كلنا فى كليه واحده
كليه الحاسبات والمعلومات
نور القلب

19 التعليقات:

Angel يقول...

كلامك سليم جداا جداا يا ايمى انا اى تى اوك ماشى بس الحمد لله عمرى ماقولت كلمه وحشه على القسمين التانين ودايما بقف فى صف اى اس والحمد لله انا مبسوطه انى بعمل كده
كلامك كله صح بجد وياريت الناس كلها ترحم نفسها بقى شويه نص اللى فى اى اس تقديراتهم ماشاء الله وممكن كمان يكونوا اعلى من ناس فى اى تى
بتهيالى الحقيقه باينه اوى قدام الكل فبلاش الكلام الفاضى اللى الناس بتقوله كل شويه حتى لو بالهزار الهزار بيجرح اللى قدامك برضه والتفرقه العنصريه واللى يقعد يقول لاء انا اى تى لاء انا سى اس ارحموا نفسكم فرحانين بنفسكم اوى يعنى بجد انا اتخنقت بجد من كتر الكلام اللى مالهوش لازمه ده
كلنا عارفين قدرات بعض وعارفين اللى فاهم من اللى مايعرفش حاجه من اللى كده فبلاش بقى لان بجد اتخنقت
انتى على فكره يا ايمى خلتينى اتفتح جامد فى الكلام اصل اى اس ده عشقى التانى بعد اى تى :D
انا كنت اى اس اصلا فى الاول بس حولت اى تى لان تقديرى مكنش جايب تقدير اى تى فى الاول بس الحمد لله وعايزه اسمع حد تانى بقى يفرق التفرقه المنغوليه دى بالموس وفى وشه على طول وهو ونصيبه بقى بس ده طبعا لاصحابى:D

e_emy يقول...

لو كلامنا مع بعض ف ده هزار مش اكتر..

اما لو كلام الدكاترة .. لو سمعتى كلام دكتر علاء هيقول ع اى اس احسن ناس واى معيد خريج قسم اى اس هيقول انه احسن قسم

بالتالى اى دكتور او معيد بينتمى لقسم بيقول عليه احسن حاجه

بالظبط زى مااحنا بنقول حاسبات احسن من هندسة ولو كنا ف هندسة كنا هنقول عليها احسن D:

ف متزعليش عادى خالص
كلنا ف الاخر خريجى كلية حاسبات
ولما تروحى تتقدمى لوظيفة مش هيقولك انتى كنتى قسم ايه

تحياتى (:

غير معرف يقول...

لا اله الا الله
ازيكم يا آل اى اس الكرام :D
ايه يا بت يا ايمان كميه الغضب اللى جواكى من ناحيه الاقسام
وبعدين مالهم اى تى وفين الامتيازات اللى بتتوزع دى ..ابقى قولى لى ابقى اروح اخد لى شويه
وفين العباقره دول بتوع سى اس ؟؟
ما كلهم اصحابنا كلنا زيى بعض اى اس اى تى سى اس ...الفرق بتبقى ف قدرات كل واحد ...ما احنا كنا مع بعض ف سنه اولى وتانيه كل حد مثلا فلان شاطر عن فلان وفلان بعرف ف الــ عن فلان
بس حكايه الاقسام دى مش تفكيرنا احنا
دا تفكير الدكاتره اللى الله يسامحهم
يعننى مثلا واحد زيى عمو كرومبو انا بحب اى تى انا بحب اى تى ( حبه برص ) وواحد زيى ال() بجد انا مش بحترم الدكتور دا لانه نفسه مش بحترم حد ..ماعلينا يقولك النهرده ايه اى تى معانا طب انا اسف
واحد تالت ( بغض النظر عنه) يقولك اى اس دول نايمين ..
وكل دكتور يحب القسم اللى مزاجه واحنا اللى ضايعين ف النص
بس احنا بينا وبين بعضنا اعتقد مفيش فرق عندنا بنهظر وبنضحك بس مع بعض

ولو جينا لاختيار الاقسام تم ع اى اساس
مثلا فيه ناس داخله اى تى عشان قسم جديد وانهم ممكن يقدرو يجيبو تقدير ويبقو لهم ترتيب
ناس داخلينه عشان انه قسم مطلوب ف الشغل تلاقيهم كاتبين اى تى ( ع الرغم من اننا كلنا كل الاقسام اى تى )

ناس برده لما جوم يفكرو ف اى اس فكرو ع اساس انه قسم بيتقال انه بسيط وانهم ممكن برده يقدرو يطلعو ترتيب منه
وناس تانيه فكرو من ناحيه المواد هما حابين المواد والمجال دا
ناس تانين ودول اللى تلاقيهم بتوع الهىء والمىء والكرر ..داخلين بس الكليه عشان كده فدول انا مش بصنفهم تبع الكليه ودول تلاقيهم ف التلت اقسام
ناس بتوع سى اس ناس داخلينوه ع اساس انهم بيحبو شغل الاسمبلى او عاوزين يعرفو التفاصيل دى .عاوزين يتعمقو اكتر ف الجزء بتاع الاو اس
اتقال انه فيه بروجيكات اكتر من اى قسم وهما حابين يشتغلو فيه
لكن حتته صفوه المجتمع والناس الاذكيه والناس المروقه انا مش مع المبدأ دا
وبقول لو حد قال الكلام دا ببقى هو اللى كده وبيقول كده لانه كده

واحد ف اى اس وتلاقيه مروق ولا بيحضر محاضرات ولا ف دماغه ووف الاخر بيجيب ورق كورسات وع كده ( دا تلاقيه عامل فرح ويقولك اى اس كلهم مروقين وماشيين حاطين الام بى ثرى ومروقين ) دا شخص لازم ينذل من نظرك
اللى بقى بيقولك ان سى اس دول عباقره ومفيش حد زيهم ( اكيد دا شايف نفسه حبتين حاسس انه عنده نقص ف الذكاء وبحاول يعوض النقص دا )
واللى يقولك ان بتوع اى تى بياخدو تقديرات وامتيازات بالهبل ( دا تلاقيه من اصحاب التوتو ناى التو تو ناى )
هو يمكن فيه نسبه نجاح بس عشان الدكاتره من بره الكليه فهما مش بيتعاملو زيى دكاتره الهىء والمىء والكرر مش بيتعاملو زيى دكتور يروح رافع واحد بعشر درجات وواحد تانى ب اربع درجات
ما علينا
انما بقى لو واحد من اى تى مثلا وقال ع اى اس انهم مروقين ( انا بسميها دى شماعه الفشل )
شماعه فشل بيحاول يعلق عليها فشله ف حاجه معينه

بغض النظر اننا والله مطحونين جامد ف ام الكليه دى
عارفه كنا لسه واقفين مع ناس بيسألو ع الاقسام
لو كنتى واقفه معانا مكنشى البوست دا اتكتب من اساسه

اللى مبوز سمعه الاقسام هم الدكاتره
كل دكتور بيقول ع مزاجه اللكام اللى عاوزه
ناس بتاعت شهادات صحيح

يالهوى ع كميه الكلام اللى انا قلته
بكده انا ضمنت انى هقعد ف بيت ابويا اجبارى او انى هقعد ف الكليه الى مالا نهايه
ولهذا فقد قررت التنحى عن اسمى تنحيا مؤقتا
بس روق كده يا جميل وفكها ...

دا احنا ملناش غير بعض :D
اضحك كرر اوعى تكشر
وبعدين ف الاول او ف الاخر كلنا هنتخرج
ولا هينفع قسم ولا دياولو
اللى هينفع اكتر شغلك انتى هعملتى ايه واتعلمتى ايه عشان تشتغلى بيه بره
وسيبك بقى من التخاريف دى
ولو حد قال اى اس ع اى قسم وهو من بره القسم دا ابقى قولى له مكنشى حد ضربك ع ايديك وقالك ادخل قسمك انت اخترت القسم يبقى تتحمل اللى انتا فيه

وواسيبك بقى عشان اروح اشوف شغلى انا ورايا مشاريع ودكاتره وتاسكات
اصل انا اى تى :-p
خاليكى قاعده انتى ياختى وحاطه الام بى ثرى ف ودانك يا بتاعت اى اس ههههههههههههه ....طبعا انا مش بحب الشخص اللى بيقول الكلام دا انا بس بقوله عشان اغيظك بس :-p

اسيبك تقراى موضوع الاملاء بتاعى ]h

ع فكره بقى انا كنت برد اول واحده بس على ما خلصت موضوع الانشاء بتاعى كانو العيال دول ردو وجيه قالى انه فيه بنى ادمين ردو قبلى :-p

غير معرف يقول...

السلام عليكم
موضوع جميل واحساس واااصل
منكرش انى بعيب فى اى اس لكن لو بصيتو هاتلاقى كل اصحابى اى اس يعنى ده مجرد هزار وكلام على الهوا
but anyway I'll stop talking about IS IT CS
all of us is FCI
وفى الاول والاخر انا مش بحترم الا اللى بيشتغل او عايز يشتغل

سلام

eman D. يقول...

السلام عليكم..
ازيك يا ايمان..

هوا انا مش مؤمنة ان فئة كاملة من الناس تبقى وحشة..اه
وانا بحب ناس كتير في اي اس..
بس معلش..اي اس اكتر قسم في ناس وحشة..
لانو اسهل قسم بيدخلوه الناس..
اي تي ..كلو ناس داخلة بمجاميع .. يعني مش بتوع دلع..
وسي اس الناس اساسا بتهرب منه فاللي دخله واحد عارف نفسه انو هيستحمل (ما شاء الله)

ومعلش بردو..
اي تي لا هما مرتاحين ولا ولاد دكاترة..ولا متوزع عليهم امتيازات ولا حاجة..
احنا اكتر ناس متبهدلين وحياتنا كلها (self study)..
وبالنسبة للامتيازات.. متنسيش ان اساسا اي تي ناس زي ما قلت داخلين بمجاميعهم..يعني اصلا شاطرين..

وعموما الطلبة اما بيتكلمو مع بعض في الاقسام غالبا بيبقى هزار..
التمييز اللي بجد بيبقى من الدكاترة..
وظلم الدكاترة ده شيء طبيعي و مش محتاج كل النرفزة دي..
بيس يا عسل.. D:

Unknown يقول...

انا مش هاتكلم عن الأقسام

عارفه ليه ؟؟؟
لأنها مافيش أى فرق ولا اى استفاده زياده من قسم للتانى .

هاقولك مثال
دايما سوق العمل محتاجين خريجى CS وده حقيقى فعلا .

بس عارفه CS بيطلق على مين , على خريجى كلية الحاسبات والمعلومات عامة مش خريجى قسم علوم الحاسب بس .

وبكره تتخرجى وتشوفى فعلا ان الكلام ده صح

غير معرف يقول...

مياده
بجد بشكرك جدا يا مياده على ردك ده
شوفتى ازى انتى فى اى تى وبجد باين جدا من كلامك انك متعصبه جدا ومضايقه من اللى بيحصل فمبالك احنا بجد
الواحد بيفضل ضاغط فى نفسه
سواء من دكاتره ولا طلابه
لان محدش بيراعى شعور حد خاااااااااااااااالص
وفى الاخر ده احنا بنهزر
سبحان الله يعنى
ميرسى على مرورك يا قمر

غير معرف يقول...

ايمان
اولا ميرسى على ردك بس ليا تحفظ معلش
اولا انا مش قصدى الاصحاب
لان اكيد مش هسيب حد يجرحنى من اصحابى
لان اكيد هما هيحسوا انى مضايقه ولو ما حسوش يبقه اكيد دول مش اصحابى وهما دول اللى بتكلم عليهم (من الطلابه)
بالنسبه بقه للدكاتره
اقولك على حاجه
دكتور علاء بجد بتهايلى عمرى ما سمعته بيقول انا بحب اى اس او بيشكر فى اى قسم مع انه رئيس القسم بتاعنا شوفتى
ازى هقولك مثال على المعيدين
بجد بجد بجد بعض ميعدين سى اس بجد بيميزوا اووووووووووووى بين الاقسام والطلبه وحصلت كتير وبتهايلى كلكم شاهدين
وبجد حتى بالكلام
ومش هقول اسماء
عشان دول اساتذتنا
بقه فى اى اس
حد مره سمع الباشمهندسه سما او الباشمهندس سمير
جاب سيرت حد او ميز بين الاقسام او اى معيد اى س بجد لو سمعتوا ياريت حد يقولى
وفعلا عندك حق
كلنا كليه واحده وده اللى نفسى اوصله للجميع
طلبه ودكاتره ومعيدين
ميرسى على مرورك

غير معرف يقول...

مش هتنطت
ههههههههههههههههههههههه
اولا لسه فعلا معرفتش انتى مين بس اكيد اخت من اخواتى فى الكليه
ندخل فى المهم
نظرا للرد الطويل انا قراته مره ومعلش مش هقدر اقراه تانى وانا بعلق
بس انا علقت فوق على بعض الدكاتره
هما كلام بس
طبعا بيحرق دم الواحد وبكره التميز بس حكم الاقوى
نفسى بجد اكون شجاعه واقول الكلام ده
بالنسبه بقه لشباب الكرر
بجد زى ما قولتى متوزعين فى كل الاقسام
كلهاااااااا
من انا بقولك هتلاقى فى كل قسم من دول
حبه مش عارفين الموس من الكيبورد
بس حطين المكرسكوب على اى اس وقال ايه هى مستنقع الكرر
مع ان بجد بجد شايفه ناس كتير فى قسم ما اكتر من اى اس كمان
بس تقولى ايه
ده اللى فاكره من الرد
بس بجد تشرفت بردك لو افتكرت حاجه تانيه اكيد هعلق عليها
سلام يا قمر

غير معرف يقول...

mr metoo
ميرسى على رد حضرتك يابشمهندس
واكيد كلنا فى كليه واحده
وكل واحد فينا ليه اصحاب فى كل الاقسام
وبتالى كلنا بنحاول نحافظ على شعور بعض
وفعلا كل انسان باين بشغله
ميرسى على مرور حضرتك

غير معرف يقول...

ايمان دى
اولا ميرسى يا قمر على ردك
بس بجد مختلفه معاكى
واحده واحده كده
بالنسبه ان اى اس اكتر ناس وحشه
لا بجد مش اكتر ناس بالعكس كل الاقسام فيها نفس نسبة الناس الوحشه وبتهايلى من النادر لما تحصل
لان الناس الوحشه مش كتير اوى فى دفعتنا ومتقسمين بالتساوى على الاقسام

بالنسسبه بقه للمجاميع
سورى هلفت انتباهك لحاجه
الاول على الدفعه من اى اس
ناس اصحابنا بنات ومش هقول اسمهم
وبجد دايما امتياز وجيد جدا اى اس
وسيبك منى ياستى
على الرغم انى كمان كنت اى تى وجايب جيد جدا واى اس (مش بقول انى حلو انا بتكلم بالنسبه للتقدير زى ما بتقولى )
سى اس لا بجد مش كلهم داخلين وهيقدروا يستحملوا وشوفت كتير كده دخلين من اجل اللقب وطبعا دول عايشين فى السحاب
وفى الاخر لكل قاعده شواذ اذا بلاش نطلق على اى اس انها هى الوحشه بس
بالنسبه بقه لاى تى
اه كنتو مطحونين ومتعذبين
بس فى الاخر اعطوا تقديرات كويسه
ومنه سمعت ان دكتور اده تقديرات كويسه عشان معدش عاوز يدى حاسبات
اى اس بقه كنت بيتقال عليهم مروقين
وياعينى فى ناس كتير اتظلمت فى الدرجات
مع ان المفروض ان المواد سهله وحالين على الكلام يعنى
وياستى انا مش بوجه كلام ولا بقول ان الطلابه بس اللى بيتكلموا
انا بقول طلابه ودكاتره
والمفروض برده ان وقت الهزار الانسان يحافظ على شعور اللى قدامه
مش واحد يخبط واحد بالعربيه ويقوله اصلى كنت بهزر معاك
برده الكلمه بتخبط فى المشاعر وبتجرح
وفى الاخر برده كلنا اصحاب وكلنا كليه واحده وقعدنا مع بعض سنتين
يبقه ليه التميز فى اخر سنتين
ميرسى يا قمر على ردك

غير معرف يقول...

soul_of_darkness
ميرسى على رد حضرتك يابشمهندس
طبعا عند حضرتك حق كلنا واحد
يكتبوا فى الوظيفه اى تى اى اس سى اس
بطيخه حته
كله فى الاخر هيكون حاسبات ومعلومات
حتى لو انا اى اس ومش سى اس الكورسات بتقوم بالواجب
لان اصلا الكليه مش بطلع انسان ينفع يشتغل بدون كورس او مصادر خارجيه ولا انا غلطانه
وبكده يبقه ليه التفرقه
وبجد انا بحب كل الاقسام زى بعضها
بس بضايق جدا من اللى يهين قم تانى بدون مبرر
وميرسى تانى لمرور حضرتك

Nada يقول...

شوفى ياايمان لو قصدك على اصحابنا فده مش بيحصل كتير ولو حد قال كلمة بتبقى هزار "بس حتى لو هزار هيه ممكن تجرح"..

انما لو قصدك على الدكاترة فشىء طبيعى ان دكتور فى اى تى يفضل اى تى ودكتور اى اس يفضل اى اس وهكذا..

بس طبعا مش المفروض انه يسىء للاقسام التانية واللى يعمل كده مش تزعلى منه بالعكس ده انتى تقولى له ربنا يتولاك ويشفيك من النقص اللى عندك..

بس برضه مش المفروض تقولى قسم اى تى صفوة وسى اس عباقرة والكلام ده ولا حتى تقولى فى ناس فى سى اس مش عارفين حاجة واى تى امتيازات بالهبل ..اى انسان طبيعى وتفكيره سوى عارف ان مفيش فرق بين الاقسام التلاتة وكل واحد داخل قسم متوافق مع ميوله فقط لا غير ..

ومش المفروض تحطى فبالك الكلام اللى بتسمعيه ده من ناس لا يقال عنهم الا انهم عندهم نقص..

وفى الاخر كلنا هنتخرج ومعانا بكالوريوس من كليه الحاسبات والمعلومات..

اهم حاجة التفوق فى المجال اللى بتحبيه ..

سلام..

غير معرف يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههه
بصراحة يا ""لو اتنططى ادامى مش هقول على اسمى....""
انتى روعة
والله روعة
ومن اسلوبك دا
اظن انى عرفتك وحجيبك فى الكلية واقولك ان انتى :*
ان شاء الله
المهم يا ايمان يا نور
انا رأيى هوا هوا رأيى اللى مقالتش اسمها :D
بالاضافة الى
ايمان درويش اتفق معاها ف حجات
زى مثلا
بالنسبالى
اكتر ناس محترمة فى الكلية موجودة ف قسم سى اس واى تى....
استنى كدا
اقول لية؟؟؟!!
ماشى
لان اصلا اصلا قسم سى اس دفعة صغنونة
ودفعة اى تى دفعة صغنونة مفيش فيها ناس كتير
ولو بصيتى للى موجودين فيها حتلاقيهم ناس محترمة اوى اوى ومفيش فيهم ولا واحد ولا واحدة كدا ولا كدا
انما سى اس اكيد فية
واكيد لية
لان عددة كبير
ومدام عدده كبير
اذن فية كل الفئات المتنوعة الاخلاق والاشكال والالوان وووو.....
ا
فهمتينى؟؟؟
ولا حتفهمينى غلط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!

غير معرف يقول...

//نما سى اس اكيد فية


اصدى انما اى اس
غلطة مطبعية

غير معرف يقول...

على الرغم انى مش من حاسبات إلا انى ارغب انكم تتقبلوا مرورا :

اولا انا ليا اصحاب فى اى اس و سى اس و اى تى

و اسمع عن الكلام ده وان فى ناس فى قسم بتتريق ع القسم التانى و كده

بس انا شايف ان هى مش بتفرق فى اى حاجة خالص
الكل فى الأخر كلية واحدة
المهم الواحد يكون مميز فى مجاله و يقدر يثبت نفسه .
ولا يشغل باله بالأمور دى لانها ممكن تأثر عليه .
وفى الأول والأخر الكل كلية واحدة
و دفعة واحدة و اصدقاء .

سلاام

غير معرف يقول...

ندى
ميرسى يا قمر على ردك
وعندك حق فى كل كلامك
بس فى ملحوظه
مش انا اللى بقول ان اى تى الصفوه وسى اس العباقره والكلام ده
انا بوضح بس ازاى الناس بتتكلم عن الاقسام
وانا اكيد مش معترفه خالص بالكلام ده وبتالى انا كتبت لانى مضايقه منه
لان كلنا وااااااااااااااااحد
وكليه واحده ولا تفرق بين احد بالعمل
ميرسى يا قمر تانى

غير معرف يقول...

بسمه
ميرسى على مرورك
لا هفهم صح
بس هرجع واقول
كل مكان فيه الوحش والحلو
اكيد اى تى وسى اس مش كل اللى فيه ملايكه
واى اس لانه كبير اذا كل اللى فيهم شياطين
اذا مش ينفع نجمع صفه حلوه فى مكان
وصفحه وحشه فى مكان
لاننا كده بنظلم ناس كتير
والا على كده
يبقه انا من الناس الوحشه اللى فى اى اس
بدل رضيت ادخل فيه ولا ايه رايك
وياريت متفهمنيش انتى كمان غلط

غير معرف يقول...

MMF
طبعا يشرفنى مرور حضرتك
شوفت حضرتك من بره الكليه وسمعت اللى بيتكموا عن الاقسام فمابال حضرتك باللى جوه
المهم عند حضرتك حق كلنا دفعه واحده
وده اللى نفسى يوصل لكل الناس
ميرسى على ارئكم جميا وتشرفت بمروركم