03‏/03‏/2009

7asebat Effect



-سلامو عليكوا...وراكوا تاسكات
-سلامو عليكوا ... ال proposal يجينى المرة الجايه
-سلامو عليكوا ... تعملى مشروع مطلوب فيه كل حاجه انت اتعلمتها ومش اتعلمتها من اول مدخلت الكليه


اى حد بقى يدخل يقول سلام عليكم بقيت بخاف منه :S


كده بجد كتيييييييييييييير يعنى

والله بجد انا بقيت اخاف احضر الاقى حد يطلعلى بحاجه تانيه مطلوبه

نفسى الوقت يقف شويه

انا مش فاهمه بجد المفروض اننا نركز فى كل ده فى نفس الوقت ازاااااى ???

واحنا اصلا اساسا مشغولين بنتيجه وبتاع

لا واجى اسأل الدكتورة اللذيذة تقولى

انا لسه مشتغلتش فى النتيجه

تيب ؟ تيب

-ياسلااااااام ..ده على اساس انك مالكيش نفس ولا ايه

ماعلينا وقلنا خير وكل تأخيره وفيها خيرة خلينا فى المشاريع دلوقتى وبلاش افكر فى حاجه تانيه


لكن الغريب فى موضوع المشاريع الكتييير دى

ان الدكتور بيطلب حاجه ويتضح فى السكشن ان المطلوب حاجه ..قصدى ..حاجات تانيه خااالص


والاقى دكتور بجد مالوش اى علاقه بالتدريس وداخل التدريس ده غلط وبيشرحلنا مادهالمفروض انها تقيله وبيحاول يفهمنا حاجات هو اصلا مش فاهمها ده حتى معرفش -1 +3 يساوى كام فتح الكتاب عشان يتأكد

يااااااااربى عليكوا ...بتدققوا فى حاجات تافهه


ودكتور تانى داخل بكل بروووود وهدوووء وشلل

يقولك انا نظامى كذا وكذا وكذا ومافيش نقااااش

انا مش بقولكم عشان اخد رأيكم فى اللى هاعملوا معاكم فى الماده والمشروع

انا بس بديكم خبر

- كتر خيره والله


طبعا طبعا طبعا ده كله فى الدكاترة بس المعيدين بقى دول كوم تانى خاالص

على راسهم توتى فروتى اللى مش بيجى الكليه غير يوم واحد فى الاسبوع

وبيجى حاطط الصن بلوك بتاعه عشان الشمس

وبيجى متاخر على مايفطر ويكلم خطيبته وعلى مالشمس تروح شويه اكيد

-ده لو جه يعنى


حاجات كتيير اوى بفكر فيها وحسه ان الموضوع بدأ يبقى اوفر

مليون حاجه بفكر فيها فى نفس الوقت والاكيد انى مش بوصل لاى حل غير انى بلاقى مزيد من التوتر والقلق مصاحب بحاجات كتير كده


بجد من اول الترم كده وانا حسه انى مضغوطه اووى والحمل كبير علينا وكله فى نفس الوقت ..

غير كل حاجه تانيه بفكر فيها

نفسى الوقت يقف شويه اخد فرصه افكر فى كل حاجه منهم واديها حقها عشان اقدر انفذها

انا عارفه ان تقريبا كلكم كده

بس انا كنت متضايقه اوى وحبيت اخرج اى حاجه من اللى جوايا

ربنا يستر ويعديها على خير

سلاااااااااام
*******************
bosycat

12 التعليقات:

yasmin يقول...

هههههههههههه
معلش ياسيما دا الطبيعي بتاع الكليه دي
والطبيعي بتاعنا او رد فعلنا بيكون
حسبي الله ونعم الوكيل
بس ما تضايقش نفسك اوووي كده كله بيطلع في الغسيل اهم حاجه صحتك يابنتي

سلام يا جميل

MeMe يقول...

حاسبات ..حاسبات ..
هو دا التطور الطبيعى ..على فكرة
انا كدا مطمنة عليكى ..
صدق اللى قال
" كل ما تتطلب مشاريع وتاسكات أكبر ... كل ما فرصتك فى اللسعان.. تكبر"
وطبعا اللسعان دا بداية الطريق يافندم ..

ربنا يستر ..
والنتيجة ان شاء الله تبان على خير ..
وصدقينى يابنتى .. لما تتأخر أحسن ..
ياريتها ماكانت بانت عندى .. والله ماكنت هعترض السنة دى ..
بس خييير
وبالنوسبة للدكاترة ..
أدى حال الدنيا وشر لابد منه ..
أصبرى يابنتى ... انتى فى حاسبات
:* :* :*
أجمد كدا وان شاء الله خيييير

سلامزز

غير معرف يقول...

salamo 3aliko :D
7asbi allah w ne3m el-wakeel

hoda يقول...

سيمه
ان شاء الله خير
طمنى نفسك ياحبيبتى
هو فعلا الواحد من ساعه ما بدأ فى الترم التانى وهو كل حاياته مشاريع
ربنا يستر علينا فى المشاريع
وان شاء الله تظهر النتيجه وتطمنى وكلكوا تطمنوا

e_emy يقول...

): ):

ربنا يستر والترم ده يعدى ع خير

انا تايهه معرفش ليه

وحاسه اننا هنمتحن بكره من كتر اللبخه الى احنا فيها

ربنا يصبرك ويصبرنا ):

هااااااااااااااانت

غير معرف يقول...

Rabna ystor ya sema ,isA 5eer yabenty hwa b nafso 2alha " laaa ta7zan" ;) :D
toty fruty =)) 3asal wallahy ya sema :D
a ya sema mumy lazem t5aleh yfter w ya5od el-shower 2abl ma ynzeL:@ w y2os sha3ro :@ :D
Rabna y3ady el-term da 3ala 5eer
w isA el-natega tkoon kwayesa (K)

kattko0otta يقول...

:(
ربنا يستر
وربنا معاكوا ومعانا ان شاء الله
:( :( :(

Angel يقول...

معلشى يا ياسمينا هانعمل ايه بقى دكاتره اعوذ بالله يعنى
حاولى يا جميل على قد ماتقدرى وان شاء الله هاتبقى الحياه ورد ومش عارفه ايه كده
ربنا مع الجميع لنا الله والله يابنتى لنا الله
:(( :((

غير معرف يقول...

salamo 3aleeko :D:D

Bossy even eny 7assa beeky gdnnn bs ana w2e3t 3ala roo7y men el de7k 3ala el kalam el gamed gdnnn da ! :D:D

walahy ya Seema ana bamoot feeky bgd ,, w enty 3assal aslan w hawenteeha 3alaya shwaya :D:D

bossy isA 5eer walahy dun worry ,,, el 5eer hwa elly haye7sal w rabena yostor isA w ye3adeeha 3ala alf 5eer ;):D

Good luck 4 all

eman D. يقول...

السلام عليكم..
معلش يا ياسمين..
كلنا هذا البني ادم..
انا حتى صاحية النهاردة كنت بحلم بامتحان الSoftwere engineering (اجارك الله) وقايمة مخضوضة ليفوتني الامتحان..
اخر لسعان..
كده الواحد حاسس انو اتودك في حاسبات..
ربنا يستر على عبيده.. :)

سلام

غير معرف يقول...

معـــــــــانا ربــــــــــنا
انا مش متفائل من الترم ده خااااالص :(

غير معرف يقول...

ربنا معانا جميعا وان شاء الله تعدى على خير